Wease Sportswear

Wease är ett nytänkande varumärke med ambition att "förnya" längdsporten dvs göra den mer attraktiv, en sport som ligger oss varmt om hjärtat. Wease är laddat med hållbara produkter i en stilren skandinavisk design och ett tillhörande upplevelsekoncept - en kombination som tidigare ej funnits på marknaden förrän Björn Lind och Fredrik Persson startade företaget 2016.

Vår historia går tillbaka till Vinter OS 2006 i Turin. En av Wease grundare, Björn Lind, blev dubbel olympisk guldmedaljör. Båda gångerna Björn vann OS-guld korsade han mållinjen med en klassisk målgest. Denna målgest har kommit att bli en hörnsten i vårt varumärke och det är utifrån den vi tagit fram vår logotyp som vi kallar "The Superbia", ett uttryck för när prestation och resultat är i perfekt balans.

Sortimentet och konceptet är under ständig utveckling - allt för att vara det självklara alternativet i kundens ögon. Vi gillar att prestera vårt bästa både på fritid och i arbetslivet. Men vi gillar också belöningen efter en prestation. Finns det något bättre än god mat och dryck efter ett tufft träningspass? Vår ambition är att inspirera till en balanserad livsstil och göra Wease till ett livsstilsvarumärke där vi kombinerar våra personliga intressen; längdskidor, mode, träning, resor och upplevelser.

#weasesportswear #lifeinsuperbia

Fredrik